-Despre dizabilitate și propagandă-

Cel mai recent proiect al nostru din 2017 își propune să crească nivelul de conștientizare a realităților persoanelor cu dizabilități. Ne dorim să contribuim la o mai bună înțelegere a modului în care propaganda poate să influențeze comportamente, urmărind modul în care aceasta a fost folosită de regimul nazist care a încercat să elimine persoanele cu dizabilități în tendința lor de ”purificare a rasei”. Am creat materiale care vor putea fi folosite ca resurse educaționale în școli, la lecțiile despre Holocaust, dorind în același timp să oferim o mai clară înțelegere a conceptului de dizabilitate precum și a modului în care societatea de azi încearcă să ofere protecție persoanelor cu dizabilități.

În același timp intenționăm să prezentăm într-o manieră directă dificultățile cu care se confruntă azi persoanele cu dizabilități în România și să oferim școlilor resurse care vor putea fi folosite în partea de educație civică a programei școlare. Sperăm să contribuim la crearea unui sentiment mai pronunțat de empatie față de problemele persoanelor cu dizabilități și să stimulăm structuri guvernamentale la toate nivelurile să adreseze piedicile cu care se confruntă aceste persoane și să asigure mai multe facilități pentru acestea.
Acest pachet educațional este structurat în două părți principale, și anume:

  • Propaganda împotriva persoanelor cu dizabilități în regimul nazist: un plan de lecție menit să examineze impactul prejudecatei asupra indivizilor și a societății, să ajute la recunoașterea rolului indivizilor în oprirea escaladării fenomenului de ură, și să încurajeze un nivel mai mare de empatie și de participare activă prin promovarea egalității și a demnității persoanelor cu dizabilități. Acest subiect se regăsește și în prezentarea Power Point alăturată, care detaliază aspectele istorice ale propagandei, în mod specific ale propagandei regimului nazist împotriva persoanelor cu dizabilități.
  • Dizabilitatea acum: un plan de lecție dedicat problemelor actuale ale realității de viață a persoanelor cu dizabilități în contextul european în general, și în cel românesc, în mod specific. Acest material conține un glosar de termeni din domeniul drepturilor omului, o listă de declarații, convenții și instituții de drepturile omului. De asemenea, această resursă sugerează diverse abordări ale realității sociale a persoanelor cu dizabilități, propune o listă de recomandări pentru școli cu scopul integrării persoanelor cu dizabilități în sistemul școlar; o prezentare a situației curente din România, punând totodată accentul pe impactul pe care inițiativele pozitive pot să le aibă atât asupra persoanelor cu dizabilități, cât și asupra societății în general.

Totodată, această resursă conține două activități practice de grup menite să încurajeze empatia și sprijinul față de persoanele cu dizabilități, precum și un nivel mai mare de atenție la dinamica unui grup mixt, fie el parte dintr-un sistem școlar, sau dintr-o comunitate extinsă.

Prima parte este disponibilă acum pentru a fi folosită de profesori la clasă. Cea de-a doua parte va fi finalizată și disponibilă în toamna anului curent. Vom reveni cu detalii.

 

Descărcare resursă pentru profesori
Descărcare prezentare powerpoint